Shutter Island REVIEW

with 6 comments

Noul film al lui Martin Scorsese, Shutter island, este un film foarte bun(parerea mea). Urmeaza sa va explic de ce.

Atmosfera intretinuta este cheia intregului film. Cadrele si lumina de film noir abunda. Decorul si muzica sunt sinistre. Intreg contextul de insula furtunoasa cu un sanatoriu pentru oamenii violenti este si ea sinistra.  Personajele, pacientii isterici sau  suspicios de linistiti, disparitiile si inconsecventele, gardienii constant vigilenti si personalul tacut al spitalului. Intreg filmul iti da unsemtiment foarte dubios. E o mancarime psihologica pe care nu o poti plasa sau scarpina, un deja-vu, un sentiment de panica chiar sub suprafata. Ceva teribil se intampla pe Shutter Island. Ceva ce nu se intampla decat in locuri sinistre si furtunoase care au o istorie de violenta.

Intreaga actiune a filmului are loc pe o insula penitenciar Shutter Island. O insula la 17 km de tarmul USA. La inceputul filmului aflam ca o pacienta a disparut misterios din sanatoriul situat pe insula. Pentru a investiga disparitia, biroul US Marshals a trimis 2 agenti  Teddy Daniels (Leonardo DiCaprio) si Chuck Aule (Mark Ruffalo). Ajungand pe insula devin suspiciosi, totul este putin ciudat, privirile si atitudinile sunt fortate si putin la nealocul lor. Shutter Island ascunde ceva. Curand il cunoastem pe doctorul responsabil pentru azil, Dr. Cawley, jucat foarte bine de Ben Kingsley. In timpul interogarilor si a anchetei Agentul Teddy incepe sa isi dea seama ca secretul insulei este legat de propriul sau trecut. De lagarele de concentrare pe care le-a vazut cand era soldat in WW2.

De aici nu mai zic nimic despre asta pentru ca trebuie sa vedeti filmul singuri.

Actiunea are un pas alert care nu te lasa foarte mult stand linistit. Intamplarile sunt confuze, repetarile de flashback nu par repetitive deloc, fiind legate perfect in poveste si in pacing-ul filmului. Scorsese a incercat sa incurce si sa fascineze prin modul in care povestea este spusa.

Publicul devine detectiv, incercand sa isi dea seama ce se intampla pe insula. Atmosfera exceptionala si pasul alert fac drumurile la baie foarte grele de frica sa nu pierzi ceva esential si sa ratezi concluzia. Personaleje sunt si ele fascinante si excelent jucate. Iar derularea povestii, gandita foarte bine din pct. de vedere psihologic te lasa ghicind pana in ultimul moment. Concluzia este si ea epica, satisfacatoare chiar. Nu iti lasa in stomac un gol, o nevoie de a afla mai mult.

Shutter island este un film foarte bine gandit, jucat si regizat. Cu muzica si imagine care se completeaza excelent reciproc in crearea unei armosfere superbe de film noir. Mister si claustrofobie. Un film care merita vazut la cinema, cu popcorn si mountain dew.

6 Răspunsuri