The Biscuit Barrel

Silliness, or a deep metaphor for modern angst?

Shattered glass si etica jurnalistica

with one comment

shattered_glass.jpgShattered Glass este un film bun cu un mesaj foarte bun. Nu pot spune ca dovedeste existenta unor talente actoricesti ale lui Christian Haydensenensevenen dar aia ar putea fi pentru ca nu il pot ierta vreodata pentru ce a facut din Star Wars. Filmul povesteste caderea unui tanar jurnalist pe nume Stephen Glass. Filmul este un must-see pentru orice om, animal sau planta care e interesat de jurnalism.Filmul este o drama, ceea ce, ar parea foarte normal. Dar este genul de drama care nu are un ucigas, si in care nu moare nimeni, genil de drama fara cadre lugubre si fara fantome. Fara mame disperate ca li s-a furat copilul. This is, mind you, based on a true story. Mie imi este momentan pur si simplu imposibil sa imi dau seama cum un om normal ar preda asa materiale, complet fabricate. I was stunned. I have never once deliberately lied in a article. If they have ever contained factual erors or otherwise e din cauza propriei mele incompetente, dar chiar si aia nu mi se pare scuzabil. Dar Glass e incredibil.

Hayden Christevenensen joaca un snotty little ass kissing bastard, si dai si de oameni de genul ala in meseria asta mai mult decat ai vrea (never). He always wears a suit si niste ochelari foarte enervanti pe care imi imaginez ca i-ar purta orice om care vrea sa arate ca un reporter. (Si inca o chestie, nu imi place cuvantul reporter, prefer jurnalist, as vrea sa scrie jurnalist pe legitimatie. Poate pe asta de anul asta cand o sa ma ridic din cur sa o fac aia va scrie, cat timp il bat destul la cap pe whorehopper.) Pe scurt, Glass este un reporter stereotipic in asa un hal ca este ingrijorator. Nu stiu cat de multe spune aia despre jocul lui Christegensen. El lucreaza la The New Republic (parca) un ziar american cu tiraj de 80k (in film) si unde minte cu nerusinare in fiecare articol. Good things do not come of lies in the context of profesional journalism. Mai ales cand sunt editori buni de veghe. Si aici sunt. Concluziile sunt evidente asa a nu va mai spun nimic despre povestea filmului.

Din punct de vedere vizual nu pot spune ca filmul este inca un 30 days of night sau inca un Shatch dar este totusi una dintre cele mai bine regizate drame pe care le-am vazut. Nu vorbim aici despre cat de frumoase sunt cadrele sau despre compozitie, ci despre mesajele pe care le transmit. And at that, the movie excels.
Peter Sarsgaard joaca excelent si Rosario Dawson mai arunca si ea cate o replica la fiecare 40 de minute.

Acuma, partea cu etica jurnalistica. Cred ca filmul asta at trebui sa ni-l arate la curs sau la seminar, dar in orice caz ar treubi sa forteze pe toti sa il vada. Hell yes, it’s important. Si asa avem destui jurnalisti care fac scandal din tot felul de porcarii (Si aici nu zic Mircea Badea pentru ca imi vor sari in cap si Alexandra si Diana si restul cititorilor mei care considera ca……..i have the same gimics, bleah.) si nu cred ca avem nevoie de specimene ca si Stephen Glass. Although i could maybe think of one. Dar nu zic nimic pentru ca nu am nici un fel de dovada clara asupra suspiciunilor mele.

Sper sa mor intr-un mod interesant inainte sa fac si eu asa ceva, desi nu cred ca as fi in stare, i don’t have the nerve. Scriu un blog in care imi exprim marerile, I R Happy.

Written by CyberFaust

Februarie 8, 2008 la 3:30 am

Un răspuns

Subscribe to comments with RSS.

  1. E cu Haydensen? Aaaa si eu care credeam ca-mi recomanzi un film bun.

    tezeu

    Februarie 8, 2008 at 9:50 am


Lasă un răspuns

